Švýcarský parlament odsouhlasil nová pravidla regulující reklamu na tabákové výrobky a sponzorské akce s touto reklamou. Tento krok, ačkoliv znamená významné zpřísnění dosavadních pravidel, je předmětem kritiky zastánců úplného zákazu reklamy.
Dlouho trvající debata v parlamentu byla vyhrocená až do konce, zástupci levice se marně snažili prosadit restriktivnější přístup k tabákovým výrobkům. Výsledek je tak určitým kompromisem.
Zakázána bude plakátová reklama na tabákové výrobky a e-cigarety viditelná z veřejných míst, jakož i reklama v kinech, ve veřejné dopravě, v budovách a na sportovních hřištích. Sponzorství je zakázáno pro akce ve Švýcarsku, pokud mají mezinárodní charakter nebo jsou zaměřeny na nezletilé publikum.
Sněmovna reprezentantů však ve středu souhlasila se Senátem a zamítla zákaz mentolových cigaret. Konzervativní a centristická většina v parlamentu předložila ekonomické argumenty s tím, že zákaz mentolu by znamenal, že zhruba čtvrtina tabákových výrobků vyrobených ve Švýcarsku by již nemohla být vyráběna.
Argumentovali také proti nadměrné regulaci legálních produktů. V důsledku toho nebude reklama na tabák v tisku a na internetu v zásadě zakázána. Zákaz se bude vztahovat pouze na tištěná média a webové stránky „určené pro nezletilé“.
Více informací přináší server Swiss Info, kde naleznete i další informace o regulaci tabákových výrobků ve Švýcarsku.